Hirdetés
Újabb szakasszal Velencéig bővült a Budapest-Balaton kerékpárút PDF Nyomtatás
2022. július 29. péntek, 08:00

bicikli1Újabb szakasszal bővült a Budapest-Balaton (BUBA) kerékpáros útvonal: az első, június közepén forgalomba helyezett, főváros és Etyek közötti szakasz után szerdától már egészen a Velencei-tóig lehet eljutni kerékpárúton – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel szerdán.

A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal teljes 108,2 kilométeres hosszából az Etyek-Velence szakasz 32,6 kilométer hosszú, mely tartalmazza a meglévő 2,9 kilométeres kerékpárutat Gyúró és Tordas között.

Közölték: a beruházás során 18 kilométer hosszan mezőgazdasági-kerékpáros vegyes forgalmú út épült a meglévő földutak leburkolásával, 1,9 kilométeren Nadap és Velence között új, önálló kerékpárút épült ki, 1,2 kilométeren felújították a burkolatot és kerékpársávot jelöltek ki. 8,6 kilométeren forgalomtechnikai beavatkozásokat (felfestés és táblázás) végeztek, emellett egy új hidat építettek Pázmándon a Bágyom ér felett és átépítették vagy felújították a meglévőket.

Az átadott szakasz Etyek, Gyúró, Tordas, Kajászó, Pázmánd, Nadap településeket és Velence városát érinti. Két új pihenőhelyet is kialakítottak az útvonal mentén, ahol padok és asztalok szolgálják a megpihenni vágyó biciklisek kényelmét.

Közölték, két külön szakaszra bontva épült a most átadott kerékpárút: a 12,3 kilométer hosszú Etyek-Tordas közötti szakasz a közelmúltban átadott Budapest és Etyek közötti kerékpárút folytatásaként épült ki, a második, 17,5 kilométer hosszú Tordas-Velence szakasz pedig Velence lakott területén éri el a Velencei-tavat és az Enyedi utcában csatlakozik a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal következő, Velence-Székesfehérvár szakaszához, egyúttal a Velencei-tó körüli kerékpárúthoz.

A NIF kiemelte: a fejlesztés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a környéken élők könnyebben érjék el úti céljaikat, és azok számára is kényelmesebb és biztonságosabb közlekedési megoldást nyújt, akik biciklivel szeretnék megközelíteni a fővárosból a Velencei-tavat.

A projekt a Technológiai és Ipari Minisztérium (jogelőd: Innovációs és Technológiai Minisztérium) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést az Etyek-Todas szakaszon a Colas Út Zrt., a Tordas-Velence szakaszon pedig a Swietelsky Magyarország Kft. végezte, összesen nettó 2,7 milliárd forint értékben.

 

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

alapnet2

25

               CÉGBEMUTATÓ


 

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • Arra az egyszerű tényre is kellene gondolnia a tisztelt háziorvosnak, ... Tovább...
  • Minden kistelepülésen hozzáértő vízügyes szakember (is) dolgozik. A je... Tovább...
  • Szóval már a saját telken lévő vizet is megadóztatja a kormány, a leve... Tovább...
  • Minden "kellemetlen " ügyet ott hagynak a jegyző nyakán. Ezt miért nem... Tovább...
  • Ezekkel a kínai akku gyárakkal van egy kicsi probléma - a működésükhöz... Tovább...
  • Az EU ajánlata - nem küldjük a pénzt. Tovább...
  • Ha 10 évente kb. félmillióval csökken az ország lakossága - mellette m... Tovább...
  • Megőrülök ezektől a vármegye" megnevezésektől . Az, hogy ennyire kevés... Tovább...
  • Egyre több vármegyében" tombol a járvány...hm. Nem tán túltermelés van... Tovább...
  • Semjén Zsolt vezetésével, a Fidesz és a Jobbik képviselőinek támogatás... Tovább...
  • Az egyházaknak semmi nem elég, lassan már az egész ország kell - épüle... Tovább...
  • Igencsak téves azon orvosok betegellátással kapcsolatos vélekedése, mi... Tovább...
  • Érdekes, hogy ha valami nem a legjobb, akkor mindig külső okok és ármá... Tovább...
  • Ezek csak részben igaz állítások. Az egész folyamatot a háború és az a... Tovább...
  • Mondja már el valaki, hogy ez mire lett jó, mert hülyén fogok meghalni... Tovább...