Hirdetés
Agglomerációs vasútfejlesztés Budapest körül PDF Nyomtatás
2020. augusztus 18. kedd, 09:30

vonat2Két olyan vasútfejlesztési tervezetről számolt be  Vitézy Dávid, amelyek több tízezer vonattal közlekedő mindennapjait tehetik könnyebbé, plusz a kisebb autósforgalom miatt is még jó néhányan örülhetnek. Mutatjuk, hogy mit terveznek a Budapest – Lajosmizse és a Budapest – Veresegyház – Vác vasúti vonalakon.

Legutóbb a Budapest – Hatvan elővárosi vasútvonalának átfogó fejlesztésének előrehaladásáról számoltunk be, a végcél, hogy az M3-as autópálya forgalma minél inkább tehermentesítve legyen és hogy egyre többen használják a vasúti közlekedést ezen a vonalon. 

Azóta Vitézy Dávid két új vasútfejlesztés elindításáról is beszámolt a közösségi oldalán: 

  • A Budapest – Lajosmizse közötti vasútvonal teljes körű felújítása pedig Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció települései számára nyújtana bejutási alternatívát.
  • Szintén az M3-as autópályát és az M2-es főutat fogja tehermentesíteni a Budapest - Veresegyház - Vác (71-es számú) vasútvonal teljes körű felújítása

Budapest – Lajosmizse vasúti fejlesztés

„A Budapest Fejlesztési Központ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel együttműködésben megkezdi a Budapest - Lajosmizse között a MÁV 142-es számú vasútvonalának teljes körű felújításához szükséges tervek elkészítését." - írja a posztban Vitézy Dávid. A vonal nagy részén 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, a vonatok dízelvontatásúak, a megállók nem akadálymentesek és hiányoznak a parkolók, biciklitárolók. Az elővárosi vasútvonalak közül ez az egyetlen, ami a mai napig nincs villamosítva. Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció településeinek nyújthatna alternatívát az S21-es vonatok gyorsabb, sűrűbb menetrendje, nem mellesleg pedig az M5-ös autópálya és a dél-pesti térség tehermentesítése is elindulhatna. 

A felújítást követően az eddigihez képest háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám a lajosmizsei vonalon. Ehhez a legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetés szükséges a mai 60 perces helyett. a lajosmizse és budapest közötti sebességet a beépítettségtől függően 80-120 km/órára növelnék, a megállóhelyeket akadálymentesítenék, p+r parkolókat építenének, a vonalat villamosítanák és az üllői útnál a főút, illetve az 50-es villamos vasúti onallal való szintbeli kereszteződését is kiváltanák. a bfk 2022-re készíttetheti el a terveket, fürjes balázs államtitkár felügyeletével, európai uniós támogatás felhasználásával.A vasút közvetlenül segíti a zöld célok elérését és a klímaváltozás kedvezőtlen hatásainak mérséklését. A vonal villamosítása a vasúti ágazaton belül is fontos környezetvédelmi cél. 

gyallajos

Veresegyház - Vác vonal

„A Kormány pénteken megjelent döntése értelmében a BFK, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel együttműködésben új projektbe kezd a Budapest – Veresegyház – Vác (71-es számú) vasútvonal teljes körű felújításának előkészítésére és tervezésére." - írja Vitézy Dávid a pénteki posztjában. A veresegyházi vonalon a pálya leromlott állapota miatt a vonatok ma csak 40-60 km/h sebességgel közlekedhetnek, az egyvágányú vonalon - a kevés kitérési lehetőség miatt - óránként csak 1-2 vonat indítható, de még így is naponta mintegy 10 ezer ingázó használja ezeket. A fejlesztés alapján a szerelvények sebessége 80-100 km/órára nőne, a megállókban és állomásokon akadálymentes peronok lennének és p+r és b+r parkolókat is létessítenének. Vácról Veresegyházon át félóránként, Veresegyháztól pedig 15 percenként indulhatnak majd a vonatok budapestre, Fóttól befelé pedig akár az óránként 6 vonatos infrastruktúra kiépítése is szerepel a tervek között.

Két új megálló is lenne: az egyik a marcheggi hídnál, ahol átszállási lehetőség lenne a váci, veresegyházi, az esztergomi vonal és a külső körvasút találkozásánál, a másik pedig Veresegyház közelében, Medveotthon néven.

A járatok sűrítésének feltétele a Nyugati pályaudvar és az oda vezető vágányok kapacitásának bővítése is, több elővárosi vonathoz nagyobb fejpályaudvarok szükségesek vagy a zsákutca-szerű működés helyett az átmenő pályaudvari rendszerre való átállás - ezért is foglalkoznak a Duna alatti vasúti alagút vizsgálatával is - szerepel a kiírásban. Az összetett fejlesztéssel számításaik szerint megháromszorozható a vonalat használók száma. 

veresvac

Az építési engedéllyel bíró terveket a BFK 2022-re készíti elő.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Szabályozási Tudsátár

Hírek hozzászólásai

  • ...jó és most mi van? Jah", 2021!! (el sem olvasom, rég túl vagyunk az... Tovább...
  • Jelentősen nőttek az önkormányzatok adóbevételei - mely adóbevételeket... Tovább...
  • A II,kerületben 140 embernek van 40 négyzetméteres területe kárpótlás ... Tovább...
  • Budapesten, néhány nagyvároson és a közvetlen környékükön kívül ez az ... Tovább...
  • Dejó"! Olyan jó ezeket a statisztikákat olvasni! Tovább...
  • Nagyon régóta vártunk erre már ! Az ügyvédeket valahogy mellőzni kelle... Tovább...
  • Állami pénzből - adófizetői pénzből - felépítve, állami pénzből fennta... Tovább...
  • Fel kellene végre ismerni" kedves ÁSZ és kormány, hogy már nem kiválts... Tovább...
  • Ember, ez komoly? Falusi hivatalokban garantált bérminimumért dolgozó ... Tovább...
  • Adjatok még pluszba 2 embert minden közös önkormányzati hivatalnak, és... Tovább...
  • Egy átlagos magyar falu az alábbi gondokkal küzd - nincs munkahely a t... Tovább...
  • Néha elgondolkodom, hogy 2006 óta történt e lényegi elmozdulás a magya... Tovább...
  • Valahogy az önkormányzatok támogatása nem nőtt sz ötszörösére, sőt az ... Tovább...
  • Soha nem is lesz...:( Tovább...
  • Ott a bűvös szó: "STATISZTIKAILA G" Tovább...