Hirdetés
A fogorvosok is digitalizálódnak PDF Nyomtatás
2019. december 13. péntek, 09:00

fogorv1Január 1-től a magánegészségügyi szolgáltatók és fogorvosok is csatlakoznak az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) adatbázisához. Az online működésre váltó vállalkozásoknak azonban érdemes még nagyobb figyelmet fordítaniuk az informatikai eszközeiken tárolt adatok biztonságára

Tovább növekszik az EESZT adatbázisa, miután a magánegészségügyi szolgáltatóknak és fogorvosoknak januárig csatlakozniuk kell a rendszerhez, ezt követően pedig 2020. június 1-jétől már adatokat is rögzítenek a felhőbe. A változással az összes érintett egészségügyi vállalkozás az internetre fogja kapcsolni a betegadatokat tartalmazó helyi IT-berendezéseit.

Mindez része annak a folyamatnak, amely manapság a nemzetközi, de a lokális irányítási és ellátó rendszereket is jellemzi, hogy kiterjedt adatbázisokat felépítve a szervezetek igyekeznek minél személyre szabottabb megoldásokat kínálni az ügyfeleik, partnereik, pácienseik számára. Az adatállományok minél gyorsabb és mélyebb felépítése elengedhetetlen eszköze az ügyfélközpontú orvoslásnak és ügyfélkezeléseknek. A digitális ügykezelések egyre látványosabb térnyerését az internetpenetráció bővüléséről szóló adatok is tükrözik. A nemzetközi informatikai fejlődést monitorozó Datareportal.com gyűjtése szerint ugyanis 2019 elejére a föld lakosságának több mint fele (57%) van jelen a világhálón, a mobilelőfizetések száma pedig átlépte az 52 százalékot.

A kialakult környezetben szükségszerűvé válik a vállalkozások adatállományainak minél biztonságosabb feltételek melletti kezelése, ami egyúttal a fogyasztói bizalom megteremtésének alapja. Ennek elmulasztása komoly üzleti kockázatokat is hordozhat a digitális átalakulást most megkezdő, az adatbiztonságra eddig kevesebb figyelmet fordító cégek számára. Részben ezzel magyarázható a Panda Security 260 hazai kis- és nagyvállalat IT-szakember körében végzett friss felmérésének eredménye, ami rámutat arra, hogy a megkérdezettek több mint kétharmada szerint az ügyféladatok védelme a vállalatok előtt álló legkritikusabb kihívás. Ennek fontosságát a kutatás egy másik adata is tükrözi, mivel az elmúlt 12 hónapban a válaszadók által képviselt cégek 60 százalékánál történt sikeres kibertámadás. Az elszenvedett károk közül legtöbben a vállalati működés hatékonyságának csökkenését említették, a dobogó második fokára pedig az adatvesztés került épphogy megelőzve a belső folyamatok leállását.

(Napi.hu)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

alapnet2

25

               CÉGBEMUTATÓ


 

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • Minden kistelepülésen hozzáértő vízügyes szakember (is) dolgozik. A je... Tovább...
  • Szóval már a saját telken lévő vizet is megadóztatja a kormány, a leve... Tovább...
  • Minden "kellemetlen " ügyet ott hagynak a jegyző nyakán. Ezt miért nem... Tovább...
  • Ezekkel a kínai akku gyárakkal van egy kicsi probléma - a működésükhöz... Tovább...
  • Az EU ajánlata - nem küldjük a pénzt. Tovább...
  • Ha 10 évente kb. félmillióval csökken az ország lakossága - mellette m... Tovább...
  • Megőrülök ezektől a vármegye" megnevezésektől . Az, hogy ennyire kevés... Tovább...
  • Egyre több vármegyében" tombol a járvány...hm. Nem tán túltermelés van... Tovább...
  • Semjén Zsolt vezetésével, a Fidesz és a Jobbik képviselőinek támogatás... Tovább...
  • Az egyházaknak semmi nem elég, lassan már az egész ország kell - épüle... Tovább...
  • Igencsak téves azon orvosok betegellátással kapcsolatos vélekedése, mi... Tovább...
  • Érdekes, hogy ha valami nem a legjobb, akkor mindig külső okok és ármá... Tovább...
  • Ezek csak részben igaz állítások. Az egész folyamatot a háború és az a... Tovább...
  • Mondja már el valaki, hogy ez mire lett jó, mert hülyén fogok meghalni... Tovább...
  • Jók ezek a statisztikai adatok. Számfényvesztés "!! Tovább...