Hirdetés
Szabó Erika: jóval könnyebb lesz az ügyintézés az állampolgároknak PDF Nyomtatás
2012. augusztus 23. csütörtök, 07:00

 

szabo_erika04A területi közigazgatásért felelős államtitkár szerint senkinek nem jelent majd ügyintézési nehézséget a járások kialakítása, annak ugyanis éppen az a célja, hogy az állampolgárok egyszerűbben és gyorsabban intézhessék el az ügyeiket.

Szabó Erika államtitkár ezt azután mondta az MTI-nek, hogy a Blikk arról írt, rosszul járnak azok, akik nem valamelyik járási székhelyen laknak, jövőre ugyanis akár többórás utazással is járhat bizonyos ügyek elintézése. Az államtitkár teljes félreértésnek vagy az állampolgárok szándékos ijesztgetésének minősítette a cikkben foglaltakat. Szerinte nincs szó arról, hogy a járások jövő január 1-jei létrejöttével bárkinek is nehezebb lenne a dolga, vagy többet kellene utaznia.

A járási rendszer kialakításának éppen az a célja, hogy az állampolgárok egyszerűbben és gyorsabban intézhessék ügyeiket – mondta. Emlékeztetett, hogy a területi közigazgatás teljes átalakítása 2013 végére fejeződik be, amikor az egyablakos ügyintézéssel egy helyszínen, a kormányablakokban lehet majd intézni minden, az állammal kapcsolatos hatósági ügyet. Ez jelenti majd az igazi könnyebbséget az embereknek - hangsúlyozta, megjegyezve, hogy az ehhez vezető úton az egyik szervezeti átalakítási lépcső a járások kialakítása.

A járásokhoz nem önkormányzati feladatok kerülnek át, hanem a polgármesteri hivatal élén dolgozó jegyző bizonyos államigazgatási hatáskörei, ezek esetében eddig is célszerűbb lett volna, ha az állam a saját szervezetrendszerén belül jár el - magyarázta Szabó Erika. A jegyzőnél olyan feladatok maradnak, amelyeket indokolt ellátnia - a helyismeret miatt. Így minden a helyére kerül a közigazgatásban, és a középpontban az ügyfelek állnak, a cél ugyanis az, hogy ők jobban járjanak.

Az államtitkár kitért azokra a településekre is, amelyek a Blikk cikke szerint kifogásolták a járási beosztást. Több Veszprém megyei településsel, így Balatoncsicsóval, Óbudavárral, Szentantalfával, Szentjakabfával és Tagyonnal kapcsolatban elmondta: ezek a községek az első tervezet szerint is a balatonfüredi járáshoz kerültek volna, ám a polgármesterek egyöntetűen jelezték, hogy a tapolcaihoz szeretnének tartozni. Ezért átkerültek oda, de ezt követően megváltoztatták álláspontjukat, és mégis Balatonfüredhez kérték magukat, ezért a már elfogadott kormányrendelet a Balaton-parti városhoz sorolja ezeket a településeket.

Budaörssel kapcsolatban - amelynek független polgármestere, Wittinghoff Tamás bírálta, hogy nem az általa vezetett város, hanem Budakeszi lett a járás székhelye - Szabó Erika elmondta: hosszú egyeztetés eredményeként született meg az a döntés, hogy Budakeszi lesz a székhely. "Egy olyan járásban, ahol két nagy település is versenghet a székhely tisztségéért, mindkettőt nem lehet központnak kijelölni" - mondta Szabó Erika, hangsúlyozta ugyanakkor, hogy Budaörsön sem lesz nehézkes az ügyintézés, az ott lakóknak továbbra sem kell átutazniuk a járásszékhelyre, hiszen a járási hivatalnak Budaörsön is lesz kirendeltsége, ott is működik okmányiroda, ahol az ügyeket továbbra is lehet majd intézni.

Hasonló a helyzet Dorog és Esztergom esetében: bár előbbi nem lett járásszékhely, de Dorogon is van okmányiroda, így onnan sem kell majd a járás központjába, Esztergomba utazni ügyintézés végett - mondta az államtitkár.

Ossza meg a bejegyzést

 

Hozzászólások  

 
+3 #1 cicus 2012-08-29 13:57
Az állampolgárok "egészen biztos", hogy jól fognak járni. Amit eddig elintézhettek a lakóhelyükön fél óra alatt, azt most intézhetik fél nap alatt és még utazniuk is kell, ami köztudottan nem olcsó mulatság. Persze lehet, hogy ezzel is csak az ügyek számát szeretnék csökkenteni, mert akinek nincs pénze utazni, az nem fog ügyet intézni, nem szaporodnak az akták. Igazán örvendetes, hogy ilyen nagyon szem előtt tartják, hogy mi jó az állampolgárnak. Már az is felháborító ami most folyik. Vezetői engedélyt kellett csináltatnom, mert lejárt. Kaptam az sms-t egy hónap után, hogy a .......... okmányirodába fáradjak be és személyesen vegyem át. Eddig kiküldték a személyi és vezetői igazolványokat tértivevényes küldeményként. Most ki kellett vennem két nap szabadságot (egy: csináltatás, kettő: átvétel)- a főnököm morgását végighallgatva, hogy nem leszünk így jóba - , hogy jogosítványt érvényesítsek. A mai munkanélküli világban ez megengedhetetle n.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

Kiemelt témák hozzászólásai

  • Hát akkor nézzük, hogy milyen bevételt lehet még elvenni az önkormányzatokt ól -... Tovább...
  • A kör bezárult az önkormányzatok részére. A kormányzat elvonja a teljes gépjármű... Tovább...
  • Sajnos nem csak az említett önkormányzati kör kerül-került nehéz helyzetbe, hane... Tovább...
  • Ez aztán az ügyfélbarát ügyintézés. És a dolgozók mit szóltak ehhez. 42 óra/hét,... Tovább...
  • A magyar vidék - elsősorban a kis falvakra, városokra gondolok - halott. Nincs é... Tovább...
  • A leírtaktól nagyobb a baj a kistelepüléseke n ahol az adóerő képesség még a 100... Tovább...
  • Tisztelt Államtitkár Úr! Megadóztathatju k-e az önkormányzat közigazgatási terül... Tovább...
  • Á, dehogy fenyegeti pénzügyi csőd az önkormányzatoka t?! A kormány elvonja a tel... Tovább...
  • Az adott településen a helyi önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal a leg... Tovább...
  • ...elég nekünk ez a szorzó. Varga Mihálytól kapott - pár évvel ezelőtti 40.-Ft-o... Tovább...
  • Az 1990-es rendszerváltozá s , a demokrácia egyik alap pillére volt - sajnos már... Tovább...
  • Dolgozik az önkormányzati hivatalokban kb. 30.000. köztisztviselő. Többek között... Tovább...
  • Amennyiben a kormányzat elveszi az önkormányzatokt ól a maradék bevételeket is, ... Tovább...
  • Nem egészen jó az okfejtés. Az önkormányzatok mindent megtettek amit megtehettek... Tovább...
  • A magyar önkormányzatisá g végét jelenti a még megmaradt néhány bevételi forrás ... Tovább...