Egyszerűbb ügyintézés az aláírásminta alapú hitelesítéssel Nyomtatás
2021. szeptember 13. hétfő, 08:00

iroda10Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala az MTI-vel.

Mint írták, a közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentése érdekében vezetik be az ügyintézési folyamatokban az aláírásminta alapú hitelesítést. A fejlesztés lehetővé teszi a napjainkban legelterjedtebb – dokumentumhitelesítésre használt – kézi aláíráson alapuló, új, elektronikus hitelesítési forma kialakítását és bevezetését a kormányablakokban.

Hozzátették: az új rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti.

A biometrikus aláírásminta esetében titkosított formában rögzítik és tárolják a kézjegy minden fizikai jellemzőjét, többek között az írás sebességét, az érzékelt nyomásadatokat, és azt is, hogy hányszor és mikor emelte fel a tollat az aláíró. A biometrikus aláírások összehasonlítása során ezeket a jellemzőket ellenőrzi a rendszer, nem az aláírás képét.

A kormányhivatal tájékoztatása szerint az új biometrikus aláírás – egyszeri regisztráció után – kényelmes hitelesítési lehetőséget teremt a személyes ügyintézések során, így azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.

Tudatták azt is, hogy szeptember 6-tól 32 ügytípus intézhető ezzel a rendszerrel, a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokon – a több mint 3 ezer ügyintézői munkaállomásra – kihelyezett aláírópadok segítségével. Jelezték: a biometrikus aláírással intézhető ügytípusok száma folyamatosan bővül majd.

A fejlesztést a Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,4 milliárd forint keretösszegből valósítja meg.

Ossza meg a bejegyzést

 
Kapcsolódó cikkek