Hirdetés
Újabb központosítás jöhet PDF Nyomtatás E-mail
2017. december 29. péntek, 09:30

busz esztergomAz állami busztársaságokba és a MÁV-ba olvadnának be a ma még önkormányzati kézben lévő közlekedési társaságok, bár a tervet a fejlesztési tárca tagadja – írja a Népszava.

Egyik vidéki nagyváros képviselői kormányzati illetékesektől már személyesen is kaptak tájékoztatást arról, milyen közlekedési átszervezés várható jövőre, ha a Fidesz marad kormányon - tudtuk meg kormányközeli forrásból. Eszerint a vidéki és még önkormányzati kézben lévő közlekedési vállalatok buszai az állami Volánbuszba vagy a regionális buszszolgáltatókba kerülnének, míg a kötött-pályás részek, a miskolci, szegedi és debreceni villamos vonalak a MÁV-hoz, ugyanúgy, ahogy a vasúttársaság Budapesten már bekebelezte a HÉV-et.

Megkérdeztük a nagyvárosok polgármestereit, értesültek-e a tervről, de csak Debrecenből kaptunk választ: egy mondatban azt közölték, cáfolják értesülésünket, ahogy tagadta az államosításra vonatkozó információkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is. „A helyi és helyközi közlekedés összehangoltabb együttműködése kétségkívül az utasok érdekeit szolgálná, e cél azonban a jelenlegi tulajdonviszonyok átalakítása nélkül is elérhető” - tudatták a Népszavával.

A BKK és a BKV vezetőivel kapcsolatban lévő, egymástól független forrásaink azonban megerősítették, hogy a BKV-ra is hasonló sors várhat. A vállalat államosítása nem most kerül először terítékre: az Orbán-kormány második ciklusának közepe óta beszédtéma. Tarlós István 2012-ben még valószínűtlennek nevezte, ám két évvel később, a fővárosi Főgáz-részvények államnak való eladásáról szóló közgyűlési döntés után már küszöbön álló opcióként beszélt a BKV államosításáról.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 2015-ben azt elevenítette fel, hogy a kormány már 2011-ben ajánlatot tett a fővárosnak a BKV-ra. Ahogy arról a Népszava 2014-ben beszámolt, már a törvényalkotási munka is megkezdődött a BKV és más önkormányzati közműszolgáltató társaságok állami tulajdonba vonására. A most ismét terjedő hír tehát nem újkeletű. Úgy tudjuk, hogy a BKV államosításának menedzselésével Bolla Tibort, a cég vezérigazgatóját bíznák meg, helyettes államtitkári rangban. Bolla a nyáron kapott helyettes államtitkári ajánlatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, de visszautasította.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • ..., majd olcsón rátenni a kezünket. NER logika újabb példája. Még egy... Tovább...
  • A köztisztviselői illetményalap - ami a munkabér számítás alapja - írd... Tovább...
  • Szolgáló közigazgatást a közigazgatásban dolgozókon keresztül valósítj... Tovább...
  • Ebbe persze bele kellett kötnie. Tovább...
  • A területi meg az önkormányzati igazgatást nem a vezetők tartják életb... Tovább...
  • Üzennék Patyi mesternek, mert úgy látom, különbözőképpen látjuk a dolg... Tovább...
  • Éppen itt az ideje,az utolsó utáni percben vagyunk.Negyven három éve d... Tovább...
  • Ez mind szép és jó, de! pont a 100ezer forintos kp.-ban adható keretrő... Tovább...
  • Szóval az önkormányzati igazgatásban (a legnehezebb közigazgatási munk... Tovább...
  • Háttérszámítást végez, aztán megállapítja, hogy nem fér bele a keretbe... Tovább...
  • Átgondoltan kivezetni a cafetériát - ezt meg hogyan támogathatja a Mun... Tovább...
  • "Az ÁSZ-elnök Domokos László például felvetette, hogy olyan utalványok... Tovább...
  • Ez a fejlesztés oly annyira sikeres, hogy mióta a Nyugdíjbiztosít ó be... Tovább...
  • Csak Budapestieknek? Tovább...
  • Keresetek emelkedése - kinél? 37.000 köztisztviselőn ek központilag 10... Tovább...