Hirdetés
Újabb központosítás jöhet PDF Nyomtatás E-mail
2017. december 29. péntek, 08:30

busz esztergomAz állami busztársaságokba és a MÁV-ba olvadnának be a ma még önkormányzati kézben lévő közlekedési társaságok, bár a tervet a fejlesztési tárca tagadja – írja a Népszava.

Egyik vidéki nagyváros képviselői kormányzati illetékesektől már személyesen is kaptak tájékoztatást arról, milyen közlekedési átszervezés várható jövőre, ha a Fidesz marad kormányon - tudtuk meg kormányközeli forrásból. Eszerint a vidéki és még önkormányzati kézben lévő közlekedési vállalatok buszai az állami Volánbuszba vagy a regionális buszszolgáltatókba kerülnének, míg a kötött-pályás részek, a miskolci, szegedi és debreceni villamos vonalak a MÁV-hoz, ugyanúgy, ahogy a vasúttársaság Budapesten már bekebelezte a HÉV-et.

Megkérdeztük a nagyvárosok polgármestereit, értesültek-e a tervről, de csak Debrecenből kaptunk választ: egy mondatban azt közölték, cáfolják értesülésünket, ahogy tagadta az államosításra vonatkozó információkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is. „A helyi és helyközi közlekedés összehangoltabb együttműködése kétségkívül az utasok érdekeit szolgálná, e cél azonban a jelenlegi tulajdonviszonyok átalakítása nélkül is elérhető” - tudatták a Népszavával.

A BKK és a BKV vezetőivel kapcsolatban lévő, egymástól független forrásaink azonban megerősítették, hogy a BKV-ra is hasonló sors várhat. A vállalat államosítása nem most kerül először terítékre: az Orbán-kormány második ciklusának közepe óta beszédtéma. Tarlós István 2012-ben még valószínűtlennek nevezte, ám két évvel később, a fővárosi Főgáz-részvények államnak való eladásáról szóló közgyűlési döntés után már küszöbön álló opcióként beszélt a BKV államosításáról.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 2015-ben azt elevenítette fel, hogy a kormány már 2011-ben ajánlatot tett a fővárosnak a BKV-ra. Ahogy arról a Népszava 2014-ben beszámolt, már a törvényalkotási munka is megkezdődött a BKV és más önkormányzati közműszolgáltató társaságok állami tulajdonba vonására. A most ismét terjedő hír tehát nem újkeletű. Úgy tudjuk, hogy a BKV államosításának menedzselésével Bolla Tibort, a cég vezérigazgatóját bíznák meg, helyettes államtitkári rangban. Bolla a nyáron kapott helyettes államtitkári ajánlatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, de visszautasította.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Béremelés vagy sztrájk? Vezetők válasszatok! Tovább...
  • Jó lenne ismerni a kormányzati szándékot.... Tovább...
  • Nem azt mondtam, hogy jó, hanem normális. Tisztában vagyok az összes r... Tovább...
  • Kedves Korrekt!Csak a korrekt tájékoztatás érdekében - az előző parlam... Tovább...
  • Nem vitaként, de azért a 35e + 1 szabadnap elég normális bérnek mondha... Tovább...
  • És nem is fizetik ki!! Sajnos nem, csak ha megszűnik a jogviszony. Ne... Tovább...
  • És nem is fizetik ki!! Tovább...
  • A határidőket nézve a nagypéntek és nagyszombat esetében már nem kell ... Tovább...
  • Sok helyen még a jogszabályban rögzített szabadságot sem tudják tárgyé... Tovább...
  • Érdekes, hogy most szükség van a köztisztviselők re, most vagyunk vala... Tovább...
  • Az emberi méltóságot és a magánszféra tiszteletben tartását nem a rend... Tovább...
  • Az ASP rendszer vidéken is ritka csodás dolog. Még több közszolga kell... Tovább...
  • Kedves "Vidéki"! Úgy néz ki, hogy az a cél: ne legyen vidék. Tovább...
  • És erről az ügyfelek is tudnak? Mert itt vidéken az emberek jelentős r... Tovább...
  • A minimálbéren lévő köztisztviselők ennek elmondhatatlanu l örülnek. E... Tovább...
Hirdetés