Hirdetés
Újabb központosítás jöhet PDF Nyomtatás E-mail
2017. december 29. péntek, 09:30

busz esztergomAz állami busztársaságokba és a MÁV-ba olvadnának be a ma még önkormányzati kézben lévő közlekedési társaságok, bár a tervet a fejlesztési tárca tagadja – írja a Népszava.

Egyik vidéki nagyváros képviselői kormányzati illetékesektől már személyesen is kaptak tájékoztatást arról, milyen közlekedési átszervezés várható jövőre, ha a Fidesz marad kormányon - tudtuk meg kormányközeli forrásból. Eszerint a vidéki és még önkormányzati kézben lévő közlekedési vállalatok buszai az állami Volánbuszba vagy a regionális buszszolgáltatókba kerülnének, míg a kötött-pályás részek, a miskolci, szegedi és debreceni villamos vonalak a MÁV-hoz, ugyanúgy, ahogy a vasúttársaság Budapesten már bekebelezte a HÉV-et.

Megkérdeztük a nagyvárosok polgármestereit, értesültek-e a tervről, de csak Debrecenből kaptunk választ: egy mondatban azt közölték, cáfolják értesülésünket, ahogy tagadta az államosításra vonatkozó információkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is. „A helyi és helyközi közlekedés összehangoltabb együttműködése kétségkívül az utasok érdekeit szolgálná, e cél azonban a jelenlegi tulajdonviszonyok átalakítása nélkül is elérhető” - tudatták a Népszavával.

A BKK és a BKV vezetőivel kapcsolatban lévő, egymástól független forrásaink azonban megerősítették, hogy a BKV-ra is hasonló sors várhat. A vállalat államosítása nem most kerül először terítékre: az Orbán-kormány második ciklusának közepe óta beszédtéma. Tarlós István 2012-ben még valószínűtlennek nevezte, ám két évvel később, a fővárosi Főgáz-részvények államnak való eladásáról szóló közgyűlési döntés után már küszöbön álló opcióként beszélt a BKV államosításáról.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 2015-ben azt elevenítette fel, hogy a kormány már 2011-ben ajánlatot tett a fővárosnak a BKV-ra. Ahogy arról a Népszava 2014-ben beszámolt, már a törvényalkotási munka is megkezdődött a BKV és más önkormányzati közműszolgáltató társaságok állami tulajdonba vonására. A most ismét terjedő hír tehát nem újkeletű. Úgy tudjuk, hogy a BKV államosításának menedzselésével Bolla Tibort, a cég vezérigazgatóját bíznák meg, helyettes államtitkári rangban. Bolla a nyáron kapott helyettes államtitkári ajánlatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, de visszautasította.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Kivéve az önkormányzati igazgatásban dolgozó köztisztviselők et! Írd é... Tovább...
  • Lesz még egyáltalán? Tovább...
  • A kormányváltás érdeklődés hiányában elmaradt....kíg yósok előnyben. Tovább...
  • Miért, mit gondolt a tekintetes főjegyző zasszony? Köpönyeget fordítun... Tovább...
  • Nyugdíjas címzetes főjegyző vagyok. Miért is csak dr.Korsós Ágnes felm... Tovább...
  • Országos Roma Önkormányzat. Ezekre aztán szükség van. 1,6 milliárdot e... Tovább...
  • Kormány, minisztériumok részéről hányan vesznek részt a szemináriumon? Tovább...
  • Tehát igazából az a gond, hogy időközit kell tartani. Nem az, hogy meg... Tovább...
  • Meg kivéve a köztisztviselőb ől avanzsált dolgozó! kormánytisztvis elő... Tovább...
  • Kivéve a köztisztviselők et, mert itt 10 éve nem emelkedett a munkabér... Tovább...
  • SZÉKESFEHÉRVÁR MÉGIS KULTURÁLIS FŐVÁROS LESZ, CSAK NEM EURÓPÁÉ, HANEM ... Tovább...
  • Nem értem a hozzászólásokat azelőtt nem sírt senki amikor tele voltak ... Tovább...
  • Bizony mára a vidék jövőkép nélküli, vagy már látja a sofőr nélküli tr... Tovább...
  • Valóban kettészakadt az ország, van néhány tucat város és falu ami gaz... Tovább...
  • Talán ha megélhető nyugdij lenne kb 150 ezer akkor nem kellene idős ko... Tovább...
Hirdetés