Hirdetés
A városi közösségi közlekedés jövőjéről egyeztettek
2014. március 04. kedd, 09:00

kozlA közelmúltban levélben fordult Fónagy Jánoshoz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárához a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), a városi közösségi közlekedés aktuális problémáiról. A felvetésekre reagálva egyeztetés történt az érintettek részvételével, ahol az érdekvédők fenntartották azon véleményüket, hogy az állam nem vonulhat ki a városi közösségi közlekedés finanszírozásából. A munkahelymegtartás kérdésében egyértelmű egyetértés jellemezte a két oldal álláspontját és megállapodtak abban, hogy kölcsönösen tájékoztatják egymást - írja közös közleményében az MNV Zrt. és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége.

Visszhangra találtak a KMSZ észrevételei a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.), Volán portfóliót irányító vezetőiben, ezért egyeztetésre hívták a szövetség vezetőit. A napokban megtartott egyeztetéseken az érdekvédők fenntartották azon véleményüket, hogy az állam nem vonulhat ki a városi közösségi közlekedés finanszírozásából. Szóvá tették, hogy a kormány az önkormányzati normatív támogatás kiegészítése alól kezdi kivonni magát és ugyancsak apadt az állam által megrendelt szociálpolitikai kedvezmények ellentételezésére hivatott szociálpolitikai menetdíj-támogatás. Ráadásul a támogatás átutalása nem ritkán hónapokat késik. Hangsúlyozták, hogy a fentiek miatt a szolgáltatás színvonala csökken, és a további csökkenés drámai utasszám-visszaesést okozhat, aminek következménye a bevételkiesés és a munkahely-vesztés veszélye. Az utóbbi különösképpen érzékenyen érintené a szakszervezeteket. Kiemelték, hogy az érzékelhető problémák (elsősorban járatszűkítési, járatleállítási kényszer és a járműpark öregedése) döntő többsége a financiális elégtelenség eredője.

Ezért szorgalmazzák az állam nagyobb szerepvállalását, és szükségesnek tartják egy kiszámítható és tervezhető finanszírozási rendszer kidolgozását, rövid és hosszú távon egyaránt. Az MNV Zrt. képviselői megjegyezték, 2012 második félévétől a Volán portfólióba tartozó társaságok vagyonkezelési koncepciója új irányt vett, amely a helyi közszolgáltatási tevékenységnél is érdemi pozitív változásokat hozott. Az MNV Zrt. – az NFM egyetértésével – a közszolgáltatás fenntartása érdekében jogviták helyett a közös érdekek mentén, kölcsönösen elfogadható, kompromisszumon alapuló megállapodások létrejöttét támogatta a Volán társaságok és az önkormányzatok között. A megállapodások révén a közeljövőben várhatóan továbbra is megőrizhetők a munkahelyek, sőt az új megbízások miatt célként fogalmazódott meg a munkahelyek számának növelése. A KMSZ képviselői méltatták a vagyonkezelő munkatársainak a helyi Megbízási Szerződések megszületésében játszott szerepét.

A Szövetség vezetői aláhúzták, hogy nem támogatják a további alvállalkozók bevonását a közszolgáltatási tevékenységbe. Szerintük, egyenlő és valós versenyfeltételek mellett a Volán-társaságok szervezettségük és felkészültségük okán alkalmasabbak a közfeladat ellátására, a közpénzek hatékonyabb felhasználására. A versenyszellem és piac-érzékenység terén is felveszik a versenyt a magánszolgáltatókkal. Érzékletes és intő példa volt a bajai eset, amikor is a magánvállalkozó egészen váratlanul megszüntette a szolgáltatást.

Az MNV Zrt. képviselő kifejtették, hogy az elmúlt időszak tapasztalatait elemezve, azokat hasznosítva, kizárólag a szolgáltatási színvonal érdemi növelése érdekében meghatározott mértékben indokolt lehet a jövőben is alvállalkozókat bevonni. Az esetleges új alvállalkozói szerződésekben a Volán társaságoknak fokozott mértékű, rendszeres ellenőrzési jogot kell biztosítani a munkavállalók jogszabályoknak megfelelő foglalkoztatási feltételeinek érvényesítése érdekében. A Vagyonkezelő vezetői kifejtették azon elvárásukat, hogy a meghirdetésre kerülő közszolgáltatási pályázatokon a regionális közlekedési központok többségi tulajdonában lévő Volán-társaságok minden esetben részt vegyenek és hatékonyságuk révén a eredményesen szerepeljenek.

A munkahelymegtartás kérdésében egyértelmű egyetértés jellemezte a két oldal álláspontját: a strukturális átalakításnak nem lehet célja a létszámcsökkentés, bele nem értve a vezetői létszám racionalizálását a regionális átalakítás során. Az MNV Zrt. munkatársai megerősítették azon szándékot, hogy 2015. január 1-jétől megtörténik a Volán-társaságok integrációja. Ezért a 2014. év különösképpen kiemelendő, befolyásolja és alakítja a Volán portfolió helyzetét, viszonyait, meghatározza a jövőbeli átalakulás feltételeit. A felek a partneri együttműködés keretében megállapodtak abban, hogy kölcsönösen tájékoztatják egymást az aktuális folyamatokról.

(OrientPress Hírügynökség)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hagyományos tanfolyamok

gyaksz

 

belso kulsonemz

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Nem azt mondtam, hogy jó, hanem normális. Tisztában vagyok az összes r... Tovább...
  • Kedves Korrekt!Csak a korrekt tájékoztatás érdekében - az előző parlam... Tovább...
  • Nem vitaként, de azért a 35e + 1 szabadnap elég normális bérnek mondha... Tovább...
  • És nem is fizetik ki!! Sajnos nem, csak ha megszűnik a jogviszony. Ne... Tovább...
  • És nem is fizetik ki!! Tovább...
  • A határidőket nézve a nagypéntek és nagyszombat esetében már nem kell ... Tovább...
  • Sok helyen még a jogszabályban rögzített szabadságot sem tudják tárgyé... Tovább...
  • Érdekes, hogy most szükség van a köztisztviselők re, most vagyunk vala... Tovább...
  • Az emberi méltóságot és a magánszféra tiszteletben tartását nem a rend... Tovább...
  • Az ASP rendszer vidéken is ritka csodás dolog. Még több közszolga kell... Tovább...
  • Kedves "Vidéki"! Úgy néz ki, hogy az a cél: ne legyen vidék. Tovább...
  • És erről az ügyfelek is tudnak? Mert itt vidéken az emberek jelentős r... Tovább...
  • A minimálbéren lévő köztisztviselők ennek elmondhatatlanu l örülnek. E... Tovább...
  • Komoly gond van a köz- és kormánytisztvis elői utánpótlással is, mert ... Tovább...
  • Inkább arról beszélgetnének, miért járhatnak át kamu papírokkal az ukr... Tovább...
Hirdetés