Hirdetés
Égető problémát enyhítenek Budapesten - átalakul egy HÉV-vonal
2019. október 09. szerda, 08:30

hevNem sokkal a helyhatósági választások előtt bejelentették, hogy orvosolnak egy régóta sok bosszúságot okozó problémát Budapest III. kerületében. A szentendrei HÉV vonalán gyakran okoznak forgalmi fennakadást az átjárók, ezért 5 szintbeli kereszteződés mentén metróüzembe alakítanák a HÉV egy szakaszát, így a föld alatt futnának a sínek. A lépést eredetileg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javasolta, nemrég Bús Balázs fideszes polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület egyhangúlag támogatta a megvalósítást.

Óbuda-Békásmegyer talán legnagyobb közlekedési problémája a HÉV vágányok elvágó hatása, amely csúcsidőben nagyon megnehezíti a kelet-nyugat irányú gépjármű közlekedést a kerületben. A VEKE kompromisszumos javaslatot dolgozott ki a szentendrei HÉV egyik szakaszának átalakítására.

Dorner Lajos elnök elmondta: az ötlet lényege, hogy lesüllyesztik a vasúti pályát, de a költségek kímélése miatt nem teljes hosszban, hanem csak ott, ahol feltétlenül szükséges. A javaslat alapján a szerelvények Békásmegyer állomás után mennének le a föld alá, majd Rómaifürdő megálló előtt jönnének ki.Úgy látja, ennél kisebb beavatkozással már nem lehetne eredményt elérni. A beruházás költségét 10-15 milliárd forintra becsüli a szervezet - derül ki Facebook-oldalukról.

2,6 kilométeren avatkoznak be

A HÉV pályája ugyan elkülönül az úttesttől, ezért kettévágja a településrészeket, viszont sajnos mindezt szintben teszi, leginkább csak sorompós átjárónál lehet átkelni rajta. Ez a helyzet a szentendrei HÉV esetén is, amely Óbudát kettévágja, átjárni rajta igen nehézkes akár gyalog akár kerékpárral, akár autóval. - olvasható a III. kerületi önkormányzat honlapján megjelent határozati javaslatban. Most, hogy küszöbön áll a HÉV-vonalak rekonstrukciója, lehetőség nyílik ezt a problémát orvosolni.

A VEKE innovációja, hogy nemcsak lesüllyesztik a síneket, de egyben új nyomvonalra is helyezik. Történelmi okok miatt ugyanis a HEV pályája a régi Szentendrei út vonalát követi, amely korántsem egyenes, mai szemmel nézve fölöslegesen kanyarog. A szervezet szakemberei azért választották a Szentendrei út helyett a Batthyány utca-Rákóczi utca nyomvonalat, mert ez egyenes, rövidebb, nincsenek benne lassítást okozó ívek, és, ami a legfontosabb, az építkezés idejére nem kellene lezárni a HÉV-et.

Jelenleg már zajlik Békásmegyer állomás akadálymentesítésének közbeszerzési eljárása és egy nagy p+r-parkoló tervezése a BKK Zrt. kivitelezésében. Ez az állomás marad a felszínen, ám a VEKE tervei szerint rögtön azután a sínek elkezdenek a térszint alá süllyedni, és a Pünkösdfürdő utcai átjárót már alulról keresztezik. Egészen a Szent István utca vonaláig úgynevezett " nyitott U" keretben halad a pálya, onnantól pedig klasszikus kéregvezetésben, azaz fedett alagútként egészen a Határ útig ahol a rég lezárt átjárót újra lehet nyitni. Innen a vonal ismét a felszínre emelkedik, így éri el a jelenlegi Rómaifürdő megállót.

A kéregvezetés miatt egyetlen új megállót kell építeni, Csillaghegy a jelenlegi helyéről néhány száz méterrel arrébb kerülne. Az új Csillaghegy megálló egy úgynevezett galériás állomás, ahol az utasok az aluljáró szintjére érkeznek, így juthatnak el a kereszteződés minden sarkába. Az Ürömi út 2 felől érkezők autósok részére többszintes P+R építhető a jelenlegi piac parkolója helyén, amelynek közvetlen kapcsolata lesz az aluljáróhoz úgy, hogy minden irány akadálymentes lehet.

>A beavatkozás teljes hossza 2,3 kilométer (a mai pálya 2,6 kilométer hosszú ezen a szakaszon), amelyből a kéregvezetésű szakasz nagyjából 1, 6 kilométeres lesz. Ez azonban csak a későbbiekben valósulhat meg, a VEKE által javasolt megoldással viszont Csillaghegy és Békásmegyer már belátható időn belül fellélegezhet - idézik Dorner Lajost.

Szavaztak a politikusok - örülhetnek az autósok

A beadvány szerint a képviselő-testület úgy határoz, hogy a VEKE javaslatát támogatja, azt a kerület és a kerületi lakosság érdekében feltétlenül megvalósítandónak tartja és azt a továbbiakban a testület saját javaslataként jegyzi.

A testület felkéri a polgármestert, hogy forduljon a kormányhoz annak érdekében, hogy a H5-hév fejlesztésével kapcsolatos, hamarosan kiírásra kerülő megvalósíthatósági tanulmányok, engedélyes és kiviteli tervek a kerület javaslatának figyelembevételével készüljenek el.

(napi.hu)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

Oktatás 2020

okt2019

belso kulsonemz

Hírek hozzászólásai

  • Csak jelzem az Államtitkár Úrnak, hogy a kis falvakban csak az alábbi ... Tovább...
  • Normáááális???! !! Nem a bolttulajdonoso knak kellene adni a pénzt, ha... Tovább...
  • Az állam mikor emeli a saját alkalmazottai fizetését? A 2020. évi költ... Tovább...
  • Na, ez a cikk sem mond semmit, megoldásról egy szó sem, pedig ez lenne... Tovább...
  • A sertéspestis rohamosan terjed az országban, már a fél ország fertőzö... Tovább...
  • Az önkormányzati nyomorgás képlékeny, hiszen jut a köztisztviselők nek... Tovább...
  • Ha ennyire sz@r a választási "pénz", akkor nem értem, nálunk pl. miért... Tovább...
  • HÁT? Tovább...
  • Bocsi, de kiegészítem: péntek este névjegyzek zárás, ami most is kb. l... Tovább...
  • Marha jó lesz, már előre érzem! Vasárnapi napon dolgozunk bruttó 35000... Tovább...
  • Ezt az önkormányzati választást is a méltatlanul alulfizetett - a bér ... Tovább...
  • Nem keserves, hanem bonyolult. Sajnos a demokrácia már csak ilyen... Tovább...
  • Emelkedtek a bérek? Érdekes én ezt nem vettem észre. Még mindig 38.650... Tovább...
  • Nevetséges. Papíron lehet emelni a garantált bérminimumig, a dolgozó e... Tovább...
  • Honnan veszik ezeket az adatokat?! A közszolgálatban dolgozó döntő töb... Tovább...