Hirdetés
VANIN Vezetési Tanácsadó Kft. PDF Nyomtatás E-mail

vanin  

Minőségi szemlélet a közszolgáltatásokban

A VANIN Kft. vezetési tanácsadói és szakterületi szakértői az elmúlt években nagy méretű szervezetek – köztük önkormányzatok – komplex projektjeinek lebonyolításában játszottak vezető szerepet. Szolgáltatásainkban mindig a pénzügyileg és szakmailag legelőnyösebb megoldások, konstrukciók megtalálására és átadására törekedtünk, aminek révén akár az adott projektben, akár a szervezeti működés egészében, ill. a közszolgáltatások nyújtásában a megfelelő ár-érték arány és a minőségi szemlélet érvényesülhet.

 

Önkormányzatok esetében a kiemelt tanácsadási szolgáltatásaink, amelyekhez egyedi módszertanokat dolgoztunk ki:

  • közbeszerzési eljárások lebonyolítása – döntéstámogatással
  • szervezetfejlesztés, válságmenedzsment – értékelvűen.


A VANIN Kft. az elmúlt években széles körű partneri hálózatot, egyes területeken szakértői/tanácsadói konzorciumot alakított ki maga körül, hogy ügyfelei részére mindig magas szintű és teljes körű szolgáltatásokat nyújthasson. A VANIN Kft. által koordinált partneri hálózat az alábbi területeken vállalja a fejlesztési programok teljes körű lebonyolítását:

  • környezetvédelem
  • energetika
  • egészségügy
  • oktatási és sportlétesítmények
  • út- és hídrekonstrukciók
  • városrehabilitáció, turizmus

Az elmúlt hat évben a VANIN Kft. szakértői csapata által lebonyolított különféle projektek értéke meghaladta a 200 milliárd forintot.

Önkormányzatok esetében a kiemelt tanácsadási szolgáltatásaink, amelyekhez egyedi módszertanokat dolgoztunk ki:

  • közbeszerzési eljárások lebonyolítása – döntéstámogatással
  • szervezetfejlesztés – értékelvűen.

Egyedi módszertanok ügyfeleink érdekeinek érvényesítéséhez

1. Minőség a közbeszerzésben – a döntéstechnológiai módszertan

 

A VANIN Kft.[1] speciális döntéstechnológiai (értékelési) módszertanával jár közbeszerzési tanácsadó versenytársai előtt. Minden egyes eljárás előkészítésekor kiemelt figyelmet fordítunk a stratégiai megközelítésre, a tenderstratégia szervezeten belüli konszenzusos megalkotására. Az ajánlatok elbírálási rendszerének gondos kidolgozásával pedig ügyfeleink minőségi elvárásait és érdekeit teljes körűen beépítjük a közbeszerzési eljárásokba úgy, hogy közben maximálisan figyelünk a közbeszerzési és egyéb jogszabályok betartására.

 

A minőség garanciáját jelenti továbbá, hogy a VANIN Kft. hivatalos közbeszerzési tanácsadói jogi ismeretekkel is felvértezett szakterületi szakértők, és a „négy szem elvének” betartása érdekében adott közbeszerzési eljárás során mindig bevonunk egy „minőségbiztosító” hivatalos közbeszerzési tanácsadót is a dokumentumok és eljárási cselekmények ellenőrzésére.

 

Sikereink a visszatérő, elégedett ügyfelek magas arányában éppúgy megmutatkoznak, mint abban, hogy szakértői csapatunk az elmúlt 6 évben egyszer sem került elmarasztalásra jogorvoslati eljárások eredményeként. Eredményeinket, módszertanainkat versenytársaink is méltatják, az értékelési szempontrendszerek komplex kidolgozásához gyakran minket ajánlanak.

 

Uniós forrásból támogatott projektek lebonyolítása esetén közbeszerzési tanácsadási szolgáltatásainkat kiterjesztjük. Szolgáltatásainkkal már az uniós pályázati dokumentációk összeállítása során rendelkezésre állunk ügyfeleink számára, és készek vagyunk segíteni a projektek zökkenőmentes lebonyolítását a közbeszerzési eljárások eredményes lefolytatása után, a megkötött szerződések teljesítése során is.

 

2. „Mozgástér” önkormányzatok számára – a Települési Értékközpont (TÉR) rendszer

2007-től kezdődően a VANIN Kft. széles körű önkormányzati kapcsolatrendszerére és önkormányzati tanácsadóinak szakértelmére alapozva olyan településüzemel­tetési szolgáltatáscsomagot kínál önkormányzati ügyfelei részére, amely révén azok restriktív lépések sorozatának megtétele nélkül is jelentős megtakarításokat érhetnek el költségvetésükben.

 

A teljes működési és fejlesztési struktúrát átfogó csomag kidolgozásakor nemcsak a megtakarítási szempontokat helyeztük előtérbe, hiszen a hatékonyságot és eredményességet nagymértékben az határozza meg, hogy mennyire tudjuk a közszolgáltatásokat a település lakosságának valódi igényeire szabni és mindezt megfelelően kommunikálni. Gazdasági-politikai mozgásteret kívánunk visszaadni az önkormányzatok döntéshozóinak, és elégedett településekért kívánunk dolgozni.

 

E célok eléréséhez az önkormányzati működési-fejlesztési struktúrában teret kell adni a hatékonyságot és eredményességet célul kitűző vállalkozói szemléletnek, miközben garanciákat biztosítunk a törvényesség elvének érvényesüléséhez, és eszközöket adunk az érdekek megfelelő egyeztetéséhez. Korszerű menedzsment módszereket szükséges meghonosítani, és jól képzett szakembereket kell bevonni a kulcsfolyamatokba.

 

A TÉR rendszer a helyben rendelkezésre álló erőforrások települési szintű optimális működtetésére törekszik (6–8 % elérhető megtakarítás!):

  • humán erőforrás optimalizáció – a helyben hiányzó szaktudás megteremtésével, a hatékony szakmai együttműködések kialakításával
  • létesítmény-üzemeltetés, eszközgazdálkodási szinergiák kihasználása – átfogó szemléletű gazdálkodással
  • vagyonhasznosítás gazdasági elvek mentén – akár forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyon esetében is, melyek aktívan hasznosítható elemek lehetnek
  • beszerzés optimalizáció – központosított beszerzések valódi alkupozícióval
  • adó optimalizáció
  • egyszerűsödő működés gyorsabb döntéshozatallal – változásokra rugalmasan és dinamikusan reagáló szervezet

A TÉR rendszer a fejlesztési kiadásokat is optimalizálja korszerű menedzsment technikák alkalmazásával (15–20 % elérhető megtakarítás!):

  • beruházás-lebonyolítói, ill. projektmenedzsment díjak helyben tartása (a településfejlesztés prioritásai mentén az operatív fejlesztési programok, üzemeltetési, karbantartási projektek összeállításával, magas szintű műszaki és pénzügyi előkészítésével, lebonyolításával)
  • valós alkupozíciók lehetősége a beszállítói oldallal
  • a település számára legmegfelelőbb helyi kis- és középvállalkozások bevonása a helyi fejlesztési projektekbe
  • fejlesztésekhez kapcsolódó adó optimalizáció.


[1] Nyilvántartási sorszáma a hivatalos közbeszerzési tanácsadói névjegyzéken: 650.

 


Ügyfeleink közt szerepeltek többek között

  • az energiaszektor nagyvállalatai: MOL Nyrt., Paksi Atomerőmű Zrt., Mátrai Erőmű Zrt., Vértesi Erőmű Zrt., MAVIR Zrt. stb.;
  • nagy állami intézmények: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ, Magyar Államvasutak Zrt., Duna Menti Regionális Vízművek, Műemlékek Nemzeti Gondnoksága, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Műszaki Főiskola stb.;
  • önkormányzatok és intézményeik: Fővárosi Önkormányzat és intézményei, Budapest X. kerület Kőbánya Önkormányzata, Vas Megye Önkormányzata és intézményei, Szentendre Város Önkormányzata, Ózd Város Önkormányzata, Kapuvár Város Önkormányzata stb.
  • önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok: Békés Megyei Vízművek, Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt., Tarjánhő Szolgáltató-Elosztó Kft., NYÍRTÁVHŐ Nyíregyházi Távhőszolgáltató Kft. stb.;
  • non-profit szervezetek: Magyar Olimpiai Bizottság, Millenáris Tudományos Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., Wesselényi Miklós Sport Közalapítvány stb.

 


A VANIN Kft. szakértői csapata 2007 nyaráig a Winsdom Kutató és Tanácsadó Zrt. egyik üzletágaként működött, azóta önállóan, VANIN Kft.-ként folytatja tevékenységét, folyamatosan fejlesztve módszertanait és tudástárát.

 

Ennek és minőségi szemléletünknek köszönhető, hogy ügyfélkörünket folyamatosan bővítve évente 30–40 %-os forgalomnövekedést tudunk elérni a gazdasági válság közepette is.

 

A VANIN Kft. alapítói egyúttal a cég, ill. az üzletágak vezetői is:

  • Veszelka Tamás ügyvezető igazgató – közbeszerzési tanácsadás üzletág
  • Fekete Barbara cégvezető – önkormányzati tanácsadás üzletág

 


VANIN Vezetési Tanácsadó Kft.

Székhely: 1028 Budapest, Szabadság u. 29. Iroda: 1026 Budapest, Érmelléki u. 9.

Tel./fax: +36 (1) 225 15 85, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Cégjegyzékszám: 01-09-952577

 



...


Ossza meg a bejegyzést