Hirdetés
M7-es új csomópont, amely a Balaton északi partjára visz PDF Nyomtatás E-mail
2019. december 02. hétfő, 09:15

autopalya0Pénteken adták át az M7-es új csomópontját, így az autópályáról közvetlenül elérhetővé vált a 710-es főút, ami Balatonakarattyát és Balatonkenesét megkerülve Balatonfűzfőnél csatlakozik a 71-es főútba - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A 7,3 milliárd forintos beruházástól azt várják, hogy a főszezoni torlódások is jelentősen csökkenjenek.

A NIF szerint azért volt szükség erre az új csomópontra, mert az M7-es Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál, valamint a balatonakarattyai körforgalomnál a nyári főszezonban jelentősen feltorlódott a forgalom. A mostani fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7 autópályáról a nagy kapacitású 710-es főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket.

Emellett azt ígérik, jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710-es főúton, és a 71-es főút településeinek forgalomterhelése is enyhülhet.

A beruházás fő elemeként egy új autópályacsomópont első ütemét építették meg. Az M7 autópálya jobb oldalán 2 km, a bal oldalán pedig közel 1 km gyűjtő-elosztó pályát alakítottak ki, é 2 km hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8 autópálya megépítésével válik majd teljes értékűvé.

A 710-es főút új szakaszát 2,4 km hosszban építették ki 2×1 sávban, 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel.

A 710-es Balatonakarattyánál keresztezi a 7205. jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épült az út 700 méteres korrekciójával, teljessé téve ezzel a 710-es főutat az M7 autópályától - közölte a NIF. A 710-es alatt megvalósult különszintű kerékpárútátvezetés is, ami megteremti a Budapest-Balaton kerékpárút Balatoni Bringakörhöz való csatlakozását Balatonakarattyánál.

m7

Emellett 3,7 km hosszan szervizutak is épültek a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.

Az uniós és hazai forrás felhasználásával létrejött fejlesztést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Zrt. végezte nettó 7,325 milliárd forint értékben.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

Hírek hozzászólásai

  • A sertéspestis rohamosan terjed az országban, már a fél ország fertőzö... Tovább...
  • Az önkormányzati nyomorgás képlékeny, hiszen jut a köztisztviselők nek... Tovább...
  • Ha ennyire sz@r a választási "pénz", akkor nem értem, nálunk pl. miért... Tovább...
  • HÁT? Tovább...
  • Bocsi, de kiegészítem: péntek este névjegyzek zárás, ami most is kb. l... Tovább...
  • Marha jó lesz, már előre érzem! Vasárnapi napon dolgozunk bruttó 35000... Tovább...
  • Ezt az önkormányzati választást is a méltatlanul alulfizetett - a bér ... Tovább...
  • Nem keserves, hanem bonyolult. Sajnos a demokrácia már csak ilyen... Tovább...
  • Emelkedtek a bérek? Érdekes én ezt nem vettem észre. Még mindig 38.650... Tovább...
  • Nevetséges. Papíron lehet emelni a garantált bérminimumig, a dolgozó e... Tovább...
  • Honnan veszik ezeket az adatokat?! A közszolgálatban dolgozó döntő töb... Tovább...
  • Szerintem mind tudjuk hol, vagyis ki(k)nél van a pénzünk. Tovább...
  • Dolgozói szegénység van már 11. éve az önkormányzatokn ál dolgozó közt... Tovább...
  • A köztisztviselők nél már 11. éve megtorpant a béremelkedés! Valahogy ... Tovább...
  • Milyen bérnövekedés? Ja persze valahol Budapesten, mert itt vidéken, p... Tovább...