Hirdetés
A versenyképesség kulcsa: a változás PDF Nyomtatás E-mail
2018. november 30. péntek, 09:00

irodaBár a szervezet számára mindig nehéz a változás, csak a folyamatos fejlődéssel lehet fenntartani nemcsak a piaci, de a közigazgatási versenyképességet is – hívta fel a figyelmet a Rádió Orienten Hónig Péter szakértő.

Miért félünk a változástól?

A változás mindig felborítja a napi rutint, hiszen a normál munka mellé még bejönnek a megvalósításhoz szükséges projektek. Ezekhez pótlólagos erőforrásokat kell rendelni, pénz, munkaerő és infrastruktúra formájában – mutatott rá. „Márpedig a változás szükséges a versenyképesség fenntartásához és ez igaz a közigazgatásban is, ahol az állampolgár ügyfelek igényei is egyre nőnek” – emelte ki.

Kik a középvezetők?

A változásban kulcsszerepük van a középvezetőknek, akik a vállalat stratégiáját a végrehajtó munkatársak felé közvetítik. A döntéshozatalban viszont nem vesznek részt, sokszor negatív észrevételeiket sem veszik figyelembe – mondta Hónig Péter. Ahhoz, hogy valaki jó középvezető legyen, fontos lenne, hogy a vállalati tervek, elképzelések konkrét feladatok formájában képződjenek le számukra, legyenek mérhetőek, világosak, hogy mi a szerepük ebben a folyamatban. „Ha tisztán látják, hogy mit miért csinálnak a munkatársak, sokkal motiváltabbak lesznek.

A kommunikáció fontossága

Ugyanez igaz a lejjebbi szinteken lévő munkatársakra is, akik számára megfelelően kell kommunikálni a változások okait, céljait. Kutatások bizonyították, hogy a munkahelyen az információk 75 százalékban a kommunikáció minősége által – megjelenés, hanghordozás – jutnak el a munkatársakhoz, s csak 25 százalékban valódi szakmai tevékenység révén.

A SOFTEN módszer lényege

A szervezeten belüli hatékony és eredményes kommunikáció elsajátításához jó az úgynevezett SOFTEN módszer – említette példaként a szakértő. Az angol mozaikszó első betűje a smile, vagyis a mosoly fontosságára hívja fel a figyelmet, a második az open posture, vagyis a nyitottság, a harmadik a forward lean, ami a közeledésre utal, az utolsó előtti az eye contactot, vagyis a szemkontaktust hangsúlyozza, még végül a nod, a bólintás a pozitív megerősítésre hívja fel a figyelmet.

Motiváljuk a munkatársakat

Végül nagyon fontos, hogy a munkatársak a szervezet teljesítményének javításában érdekeltek legyenek, emellett legyen előttük egyfajta karrierlehetőség. A jobban teljesítő munkatársaknak lehet több feladatot adni, de a gyengébbek is legyenek motiváltak abban, hogy rövidebb idő alatt teljesítsék a feladataikat. Emellett az is fontos lenne, hogy a vezetők a lentebbi szintről érkezők ötleteit is elfogadják – zárta szavait a szakértő.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

nkklub szab-szolg

Kiemelt témák hozzászólásai

  • Ne feledjük a jegyző mögött lévő apparátust sem! Tovább...
  • Ami kimaradt a cikkből: Az uniós választások után beszántják az önkormányzatoka ... Tovább...
  • Szöveg, szöveg, szöveg-a valósághoz semmi köze. Nem volt itt bürokrácia csökkent... Tovább...
  • Te jó ég, ez az ember megintcsak elhiszi, amiről beszél? Bürokráciacsökkentés: m... Tovább...
  • Értem én, hogy a jogszabályokat be kell tartani, mert csak így törvényes a sztrá... Tovább...
  • Nem csökkentve a program értékét, de egy két apróságra felhívnám a figyelmet. A ... Tovább...
  • A falvak - különösen a kis falvak - jelentős részében nincs háziorvos, ahol van ... Tovább...
  • Vidéken, a falvakban az emberek, több mint a felének nincs sem számítógépe, sem ... Tovább...
  • Az ügyfélszolgálat csak azt jelenti, hogy sorban állnak az ügyfelek? Az elektron... Tovább...
  • Erről a nagy blabla szövegről, mint önkormányzati tisztségviselőn ek megvan a vé... Tovább...
  • Fördős úgy hazudik mint a vízfolyás. Igaz csak azt hajtja végre amire a politika... Tovább...
  • Túlment bárki is az általános ismereteken és számszerűsített e az Őt ért hátrány... Tovább...
  • Nagyon nagy a baj! A felállt 2500? - szerintem több, és még többen lesznek - ügy... Tovább...
  • Én megértem azt aki marad, azért vidéken, speciális képzettséggel nem könnyű más... Tovább...
  • Családbarát munkahely.☹ Tovább...