Hirdetés
Jobb helyre vinnék a Foglalkoztatási Osztályt Budakeszin PDF Nyomtatás E-mail
2018. június 08. péntek, 08:00

iroda2A Budakeszi járásban szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a munkatársakat, ahol az ügyfélfogadási és a munkakörülmények is ideálisak, de ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani - mondta el Major Miklós hivatalvezető. A frissen kinevezett szakember a Rádió Orienten hozzátette: leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés.

A Budakeszi járáshoz 12 település tartozik. Körülbelül 92 ezer a járás lakossága, de mivel sok cég települ ide, így számos munkalehetőség adódik, ennek következtében egyre többen telepednek le, főleg fiatal családosok. Ez abban is megmutatkozik, hogy a településeken folyamatosan napirenden van az iskolák bővítése, felújítása. Akik nem a járásban találják meg a számításukat, azok ingáznak a közeli fővárosba. Bár Budakeszi nem a legnagyobb települése a járásnak, viszont dinamikusan fejlődik. Rendkívül jól működnek a kormányablakok, ahol mindennap – ha kell meghosszabbított nyitvatartással – fogadják az ügyfeleket.
A járásban Budakeszin és Budaörsön működik kormányablak, mindkettő nagy ügyfélszámmal dolgozik, havonta átlagosan hatezer ügyet intéznek a budakeszi hivatalban, a budaörsiben pedig mintegy 13 ezret. A járási hivatalban 127 fő dolgozik – több helyszínen –, a székhely Budakeszin van, a Földhivatali Osztály Budán működik a Pilisvörösvári járási illetékességgel is, ugyanígy a Foglalkoztatási Osztály, ennek székhelye Budakeszin van, illetve Budaörsön található egy foglalkoztatási pontjuk. A Hatósági Osztály budakeszi székhellyel, illetve négy kirendeltséggel – Biatorbágy, Nagykovácsi, Zsámbék és Budaörs – várja az ügyfeleket. Az Igazságügyi és Gyámügyi Osztály Budakeszin és Budaörsön látja el feladatát. Emellett minden településen tartanak ügyfélfogadást az ügysegédek, ennek a célja, hogy az ügyfeleknek ne kelljen utazniuk, helyben is el tudják intézni az ügyeiket – ismertette meg a Budakeszi járással Major Miklós hivatalvezető a hallgatókat.
A járás hivatal épületei nem a Kormányhivatal tulajdonában állnak, hanem a helyi önkormányzatoktól használatba kapott épületek.
Gyakorlatilag szervezési kérdés a kollégák komfortos elhelyezése. Nyilvánvalóan a növekvő feladatokkal megnőtt a kollégák száma, így folyamatosan napirenden van a helyiségek számának, illetve elrendezésének minél racionálisabb megoldása, hogy ne legyenek túl sokan egy irodában. Több épületben, sok helyszínen dolgoznak, így napi kérdésként mindig felmerül egy-egy épületnek a felújítása. Szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a kollégákat, ahol az ügyfélfogadás kényelmesebb munkakörülményei is biztosítottak, ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani. Leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés, ugyanis egy olyan szuterén helyiségben helyezkedik el, amely időnként vizesedik, itt egy technikai felújításra, vagy egy máik irodába való áthelyezésre lenne szükség. A budaörsi kirendeltségükön akadálymentesítési feladatokat szeretnének ellátni. Most is meg tudják oldani minden ügyfél kiszolgálását az ott dolgozó kollégák, de egy akadálymentesítéssel gördülékenyebbé, egyszerűbbé válna az ügyintézés – mondta el a tervekkel kapcsolatban a Rádió Orient vendége. A hivatalvezető elmondta: nagy szakértelemmel rendelkező kollégák dolgoznak minden osztályon, jól felkészültek az osztályvezetők, előfordul, hogy oktatni is hívják őket. A kollégák felkészítése, képzése folyamatos, így a jogszabályi változások követve szakszerűen, megfelelő iránymutatással tudják ellátni a feladataikat.
Egy program keretében egy kormányablakbuszt is alkalmaznak.
Természetesen náluk is megjelenik a fluktuáció. A főváros közelsége előny is, hátrány is, ugyanis sok kolléga a fővárosból jár ki dolgozni a Budakeszi járásba, viszont ha a lakóhelyéhez közelebb talál munkát, akkor inkább azt választja a többórás napi utazás helyett. Nagyon sok többgyermekes édesanya is dolgozik a hivatalban, ha szabadságra vagy egyéni munkarendre van szükségük, akkor segítségükre vannak, ezt támasztja alá, hogy a hivatal a Családbarát munkahely címet is elnyerte – zárta a beszélgetést Major Miklós hivatalvezető.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Kiemelt témák hozzászólásai

  • 5.000.000.-Ft-o s fizetés egy miniszternek - tehát 20x akkora fizetése van, mint... Tovább...
  • ...."a központi közigazgatásban , főként a minisztériumokb an 2008 óta valóban n... Tovább...
  • Ha munkaerő hiány van, nos.. az utcán sok emert találnak aki állást keres... de ... Tovább...
  • (...) Magukkal szemben lennének szigorúak, és az ő fizetésüket is a minimálbéren... Tovább...
  • A minisztériumokb an súlyos milliók kerültek kifizetésre jutalom címén. Ezzel sz... Tovább...
  • *** az egész közigazgatás, a vezetőkkel együtt!!! Tovább...
  • Kormányzati politikai döntést önkormányzat hajt végre saját alkalmazottaiva l (k... Tovább...
  • Debrecenbe kéne menni, operátor kéne lenni. Misi tudja, nem úgy megy az, de le v... Tovább...
  • A katasztrófa nem fenyeget, hanem már kőkeményen itt van! Vidéken - és nem csak ... Tovább...
  • Senkinek nem jutott eszébe haza csábítani a külföldön dolgozó magyarokat? Nem go... Tovább...
  • Fentről a sok senkiházi minisztériumi léhűtőt kellene a Mercigyárba átdobni dolg... Tovább...
  • Ez meg milyen béremelés? 1 évre szól, de az se minden köztisztviselőn ek, de még... Tovább...
  • És ugye megint az Önkormányzatok fizessék meg azt a fuvart,amivel odakerül a sok... Tovább...
  • Ez megint mekkora baromság és kibaszás már! Az önkormányzati dolgozók bérét azér... Tovább...
  • Igen így könnyű termelni. A bérköltségeket 100%-ban az Állam fizeti, a dologi kö... Tovább...