Hirdetés
Jobb helyre vinnék a Foglalkoztatási Osztályt Budakeszin PDF Nyomtatás E-mail
2018. június 08. péntek, 07:00

iroda2A Budakeszi járásban szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a munkatársakat, ahol az ügyfélfogadási és a munkakörülmények is ideálisak, de ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani - mondta el Major Miklós hivatalvezető. A frissen kinevezett szakember a Rádió Orienten hozzátette: leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés.

A Budakeszi járáshoz 12 település tartozik. Körülbelül 92 ezer a járás lakossága, de mivel sok cég települ ide, így számos munkalehetőség adódik, ennek következtében egyre többen telepednek le, főleg fiatal családosok. Ez abban is megmutatkozik, hogy a településeken folyamatosan napirenden van az iskolák bővítése, felújítása. Akik nem a járásban találják meg a számításukat, azok ingáznak a közeli fővárosba. Bár Budakeszi nem a legnagyobb települése a járásnak, viszont dinamikusan fejlődik. Rendkívül jól működnek a kormányablakok, ahol mindennap – ha kell meghosszabbított nyitvatartással – fogadják az ügyfeleket.
A járásban Budakeszin és Budaörsön működik kormányablak, mindkettő nagy ügyfélszámmal dolgozik, havonta átlagosan hatezer ügyet intéznek a budakeszi hivatalban, a budaörsiben pedig mintegy 13 ezret. A járási hivatalban 127 fő dolgozik – több helyszínen –, a székhely Budakeszin van, a Földhivatali Osztály Budán működik a Pilisvörösvári járási illetékességgel is, ugyanígy a Foglalkoztatási Osztály, ennek székhelye Budakeszin van, illetve Budaörsön található egy foglalkoztatási pontjuk. A Hatósági Osztály budakeszi székhellyel, illetve négy kirendeltséggel – Biatorbágy, Nagykovácsi, Zsámbék és Budaörs – várja az ügyfeleket. Az Igazságügyi és Gyámügyi Osztály Budakeszin és Budaörsön látja el feladatát. Emellett minden településen tartanak ügyfélfogadást az ügysegédek, ennek a célja, hogy az ügyfeleknek ne kelljen utazniuk, helyben is el tudják intézni az ügyeiket – ismertette meg a Budakeszi járással Major Miklós hivatalvezető a hallgatókat.
A járás hivatal épületei nem a Kormányhivatal tulajdonában állnak, hanem a helyi önkormányzatoktól használatba kapott épületek.
Gyakorlatilag szervezési kérdés a kollégák komfortos elhelyezése. Nyilvánvalóan a növekvő feladatokkal megnőtt a kollégák száma, így folyamatosan napirenden van a helyiségek számának, illetve elrendezésének minél racionálisabb megoldása, hogy ne legyenek túl sokan egy irodában. Több épületben, sok helyszínen dolgoznak, így napi kérdésként mindig felmerül egy-egy épületnek a felújítása. Szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a kollégákat, ahol az ügyfélfogadás kényelmesebb munkakörülményei is biztosítottak, ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani. Leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés, ugyanis egy olyan szuterén helyiségben helyezkedik el, amely időnként vizesedik, itt egy technikai felújításra, vagy egy máik irodába való áthelyezésre lenne szükség. A budaörsi kirendeltségükön akadálymentesítési feladatokat szeretnének ellátni. Most is meg tudják oldani minden ügyfél kiszolgálását az ott dolgozó kollégák, de egy akadálymentesítéssel gördülékenyebbé, egyszerűbbé válna az ügyintézés – mondta el a tervekkel kapcsolatban a Rádió Orient vendége. A hivatalvezető elmondta: nagy szakértelemmel rendelkező kollégák dolgoznak minden osztályon, jól felkészültek az osztályvezetők, előfordul, hogy oktatni is hívják őket. A kollégák felkészítése, képzése folyamatos, így a jogszabályi változások követve szakszerűen, megfelelő iránymutatással tudják ellátni a feladataikat.
Egy program keretében egy kormányablakbuszt is alkalmaznak.
Természetesen náluk is megjelenik a fluktuáció. A főváros közelsége előny is, hátrány is, ugyanis sok kolléga a fővárosból jár ki dolgozni a Budakeszi járásba, viszont ha a lakóhelyéhez közelebb talál munkát, akkor inkább azt választja a többórás napi utazás helyett. Nagyon sok többgyermekes édesanya is dolgozik a hivatalban, ha szabadságra vagy egyéni munkarendre van szükségük, akkor segítségükre vannak, ezt támasztja alá, hogy a hivatal a Családbarát munkahely címet is elnyerte – zárta a beszélgetést Major Miklós hivatalvezető.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Kiemelt témák hozzászólásai

  • https://444.hu/2016/02/11/egy-rejtelyes-elemzes-miatt-rettegnek-a-polgarmesterek Tovább...
  • Az uniós választásokig számítunk, utána újra tervezik a rendszert.....N em kellü... Tovább...
  • Idő...idő...már rég répni kellett volna, mert már a béka fenekén vagyunk, megbec... Tovább...
  • Alig bírtam végigolvasni, hisz potyogott a könny a szememből. Na nem a meghatódo... Tovább...
  • A kormány támogatja a bérnövekedést - kivéve az önkormányzatokn ál dolgozó közti... Tovább...
  • A falvaknak nem sportparkok kellenek, hanem munkahelyek helyben vagy a közelben!... Tovább...
  • Irodában dolgozom közfogiban évek óta, ugyanakkora felelősséggel, mint bárki más... Tovább...
  • Az önkormányzati köztisztviselők nek - 37.000.-fő - sztrájkolni kell, mert 11. é... Tovább...
  • Ez csak azt jelenti, hogy a közös hivatalokat fenntartó önkormányzatokn ak keves... Tovább...
  • Az 1990-es évek végén azért vezették be sok településen az ipa-t, mert azt mondt... Tovább...
  • én négy éve vagyok közmunkás egy hivatalban, nagyon nem apró-cseprő ügyekkel lát... Tovább...
  • Milyen lehetősége lesz az önkormányzatokn ak, hogy ha megszűnik ez a program? Ne... Tovább...
  • A követelés már kevés. Általános sztrájk kell, a közszolgálatban dolgozók azonna... Tovább...
  • [quote name="Laci"]Köz munka cigány munka Tovább...
  • Egyetértek, valóban kényelmes nekik, azt tapasztalom, tetszik a közmunkásoknak, ... Tovább...