Hirdetés
Jobb helyre vinnék a Foglalkoztatási Osztályt Budakeszin PDF Nyomtatás E-mail
2018. június 08. péntek, 08:00

iroda2A Budakeszi járásban szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a munkatársakat, ahol az ügyfélfogadási és a munkakörülmények is ideálisak, de ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani - mondta el Major Miklós hivatalvezető. A frissen kinevezett szakember a Rádió Orienten hozzátette: leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés.

A Budakeszi járáshoz 12 település tartozik. Körülbelül 92 ezer a járás lakossága, de mivel sok cég települ ide, így számos munkalehetőség adódik, ennek következtében egyre többen telepednek le, főleg fiatal családosok. Ez abban is megmutatkozik, hogy a településeken folyamatosan napirenden van az iskolák bővítése, felújítása. Akik nem a járásban találják meg a számításukat, azok ingáznak a közeli fővárosba. Bár Budakeszi nem a legnagyobb települése a járásnak, viszont dinamikusan fejlődik. Rendkívül jól működnek a kormányablakok, ahol mindennap – ha kell meghosszabbított nyitvatartással – fogadják az ügyfeleket.
A járásban Budakeszin és Budaörsön működik kormányablak, mindkettő nagy ügyfélszámmal dolgozik, havonta átlagosan hatezer ügyet intéznek a budakeszi hivatalban, a budaörsiben pedig mintegy 13 ezret. A járási hivatalban 127 fő dolgozik – több helyszínen –, a székhely Budakeszin van, a Földhivatali Osztály Budán működik a Pilisvörösvári járási illetékességgel is, ugyanígy a Foglalkoztatási Osztály, ennek székhelye Budakeszin van, illetve Budaörsön található egy foglalkoztatási pontjuk. A Hatósági Osztály budakeszi székhellyel, illetve négy kirendeltséggel – Biatorbágy, Nagykovácsi, Zsámbék és Budaörs – várja az ügyfeleket. Az Igazságügyi és Gyámügyi Osztály Budakeszin és Budaörsön látja el feladatát. Emellett minden településen tartanak ügyfélfogadást az ügysegédek, ennek a célja, hogy az ügyfeleknek ne kelljen utazniuk, helyben is el tudják intézni az ügyeiket – ismertette meg a Budakeszi járással Major Miklós hivatalvezető a hallgatókat.
A járás hivatal épületei nem a Kormányhivatal tulajdonában állnak, hanem a helyi önkormányzatoktól használatba kapott épületek.
Gyakorlatilag szervezési kérdés a kollégák komfortos elhelyezése. Nyilvánvalóan a növekvő feladatokkal megnőtt a kollégák száma, így folyamatosan napirenden van a helyiségek számának, illetve elrendezésének minél racionálisabb megoldása, hogy ne legyenek túl sokan egy irodában. Több épületben, sok helyszínen dolgoznak, így napi kérdésként mindig felmerül egy-egy épületnek a felújítása. Szeretnék mindenhol olyan irodákban elhelyezni a kollégákat, ahol az ügyfélfogadás kényelmesebb munkakörülményei is biztosítottak, ezt a helyi önkormányzattal egyeztetve lehet megoldani. Leginkább a Foglalkoztatási Osztály esetében sürgető ez a kérdés, ugyanis egy olyan szuterén helyiségben helyezkedik el, amely időnként vizesedik, itt egy technikai felújításra, vagy egy máik irodába való áthelyezésre lenne szükség. A budaörsi kirendeltségükön akadálymentesítési feladatokat szeretnének ellátni. Most is meg tudják oldani minden ügyfél kiszolgálását az ott dolgozó kollégák, de egy akadálymentesítéssel gördülékenyebbé, egyszerűbbé válna az ügyintézés – mondta el a tervekkel kapcsolatban a Rádió Orient vendége. A hivatalvezető elmondta: nagy szakértelemmel rendelkező kollégák dolgoznak minden osztályon, jól felkészültek az osztályvezetők, előfordul, hogy oktatni is hívják őket. A kollégák felkészítése, képzése folyamatos, így a jogszabályi változások követve szakszerűen, megfelelő iránymutatással tudják ellátni a feladataikat.
Egy program keretében egy kormányablakbuszt is alkalmaznak.
Természetesen náluk is megjelenik a fluktuáció. A főváros közelsége előny is, hátrány is, ugyanis sok kolléga a fővárosból jár ki dolgozni a Budakeszi járásba, viszont ha a lakóhelyéhez közelebb talál munkát, akkor inkább azt választja a többórás napi utazás helyett. Nagyon sok többgyermekes édesanya is dolgozik a hivatalban, ha szabadságra vagy egyéni munkarendre van szükségük, akkor segítségükre vannak, ezt támasztja alá, hogy a hivatal a Családbarát munkahely címet is elnyerte – zárta a beszélgetést Major Miklós hivatalvezető.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Kiemelt témák hozzászólásai

  • Tehát egy friss jelentés szerint 2010-től 50%-kal nőt a vezetők száma. Ez döbben... Tovább...
  • Tudtuk, hogy így lesz....nem kapunk béremelést...a választás előtt kellett volna... Tovább...
  • A kirúgások előtt nem a feladatokat, az ügyek számát kellett volna lecsökkenteni... Tovább...
  • Nagyon sajnálom, hogy a családok évében a gyermekes anyukákat kirugják. Tovább...
  • Sürgősen hozzá kell látni egy újabb sztrájk megszervezéséhe z, de nem egy napos ... Tovább...
  • Ja és még valami.Most addig várnak az összes járandóság kifizetésével(r uhapénz,... Tovább...
  • Konkrétan az Államkincstár vezetőségének a leépítését kellene átgondolni,és nem ... Tovább...
  • Az államkincstárná l egyes szervezeti egységek működését, már most is zavarja a ... Tovább...
  • Igazad van, én kérek elnézést! A *** így még ***abb lesz! Tovább...
  • Nem jól számoltál, mert a 800-ból még lejön a munkáltatót terhelő járulék... Tovább...
  • Én is azon gondolkoztam, hogy mi volt ezen sikeres? Senki nem áll a szakszerveze... Tovább...
  • A konzultáció a nagy kormányunk Nemzeti Konzultációjáho z hasonlóan eleve hülye ... Tovább...
  • Engem speciel nem kérdeztek meg, és még csak nem is hallottam erről a konzultáci... Tovább...
  • Ez már megint egy mekkora baromság! Kiegészítő bérrendezési alap. Az meg mi a tö... Tovább...
  • Ha kitart ez az "EU" nem küldi a pénzt bizonyos dolgok miatt akkor a "majd megl... Tovább...